A veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről

A veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről, valamint az ellenőrzött bejelentésről

Tisztelt Ügyfeleink!

A veszélyhelyzetre tekintettel lehetőség nyílik arra, hogy egyes tevékenységek engedély helyett bejelentés alapján is folytathatók legyenek.

A 191/2020. (V. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Rendelet) speciális szabályokat tartalmaz általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény szerinti, kérelemre induló, engedély kiadására irányuló eljárásokra, lehetőség nyílik ugyanis arra, hogy egyes tevékenységek engedély helyett bejelentés alapján is folytathatók legyenek. A szabályok irányadóak a települési önkormányzat jegyzőjére azokban az ügyekben, ahol a jegyző államigazgatási hatáskörben jár el. A szabályok 2020. május 18-án lépnek hatályba és a rendelet hatálybalépésének napján folyamatban lévő eljárásokban, ahol a rendelet alapján a tevékenység engedélyezés helyett bejelentés alapján folytatható, az ügyfél kérheti, hogy az engedélykérelme az e rendelet szerinti bejelentésnek minősüljön.

A Rendelet értelmében engedélynek minősül valamennyi olyan határozat, amely az ügyfél számára valamely tevékenység végzését lehetővé teszi, vagy részére valamely jog gyakorlását biztosítja (hatósági jóváhagyás, hozzájárulás, elismerés).

A bejelentés fogadására egy kizárólag erre a célra szolgáló e-mail-címet kell biztosítanunk.

Ez az e-mail cím a következő: bejelentes@szigetcsep.hu,
melyre 2020. május 18. napjától várjuk kérelmeiket.

A Rendelet teljes szövege ITT olvasható : 191/2020. (V.8.) Korm.rendelet


 Katona Éva
 jegyző

Előző cikkKoronavírus közlemény 2020.05.15.
Következő cikkKözlemény az óvoda teljes üzemeltetéséről